Fórum EMB de Discussões
[  EMB's Main Menu  |  Forum Index  |  Cadastro  |  Search  ]

ENGLISH
PORTUGUESE
 LINGUISTICS & CULTURE

Autor:  PPAULO
E-mail:  não-disponível
Data:  19/SET/2011 12:12 AM
Assunto:  para o Brunno, Future with ING (to Paulo)

Mensagem: 

Brunno, o Teacher só queria saber o seu nível, para responder de acordo, digo, com a didática, o linguajar/estratégia adequados.

No fim, você deu uma dica, dizendo que pro iniciante não é fácil e que assuntos considerados fáceis para muitos podem não ser para outros.

Eu por exemplo, tenho muitas dificuldades, e como sou sem-vergonha, declaro aqui que sou meio autodidata (90% talvez, por que tenho livros, CDs, a Web etc). Ah, e sou de nível básico também.

Estamos no mesmo barco.

http://www.sk.com.br/sk-perg3.html
WILL x BE GOING TO:
1) To express a prediction, either one can be used. (Para prever algo que venha a acontecer no futuro, as duas formas podem ser usadas.)
Ex: According to the weather report, it will rain tomorrow. / According to the weather report, it's going to rain tomorrow.
Be careful! You'll hurt yourself! / Be careful! You're going to hurt yourself!

2) To express a prior plan, only BE GOING TO should be used. (Para nos referirmos a uma ação futura, porém como resultado de um plano preestabelecido.)
Ex: Why did you buy this paint? I'm going to paint my bedroom tomorrow.
Are you busy this evening? Yes. I'm going to meet John at the library. We're going to study.

3) To express willingness and intention at the moment of decision, only WILL should be used. (Para nos referirmos a uma ação futura resultante de nossa predisposição, no momento em tomamos a decisão.)
Ex: The phone's ringing. I'll get it.
If you don't understand, ask your teacher. He'll help you.
Speaking to a waiter: - I'll have a beer, please.
We hope this will help you.
Regards, Ricardo and Linda - EMB

------------------------------------------------------------------------------

" When Christmas comes, I will have dinner with my parents."
Decisão expressa no momento em que falas. (estás tomando uma decisão (de momento, NOW!) , mas é intenção. Não foi planejado previamente.)

" When Christmas comes, I'm going to have dinner with my parents."
Um planejamento, indica que o fiz há algum tempo, já tenho até ligado para os meus pais, estou juntando um dinheiro para ir, etc.

--------------------------------------------------------------------------------

http://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/tenses/will_going_to_future.htm

I think Sue will arrive in Paris at 6 pm.  (a prediction )
Philipp will be 15 next Wednesday.   (Express a prior/previous planning)
I think, my mother will like this CD.   (a prediction, based in  my mother´s liking)

Paul's sister is going to have a baby. (express a prior plan, Paul´s sister have not decided right now )

They will arrive at about 4 in the afternoon. .  (a prediction/assumption )

Just a moment. I will help you with the bags. (I made the decision right now, it was not planned to help you, but I saw that you were overloaded with bags and took pity!)

In 2020 people will buy more hybrid cars. (Assumption/prediction)

Marvin is going to throw a party next week.  (to throw party you have to plan beforehand, and if I am saying that, it´s because I know Marvin planed to throw it beforehand.)

Envie uma resposta
Índice de mensagens

English Made in Brazil -- English, Portuguese, & contrastive linguistics
Future with ING  –  Brunno  18/SET/2011, 2:50 PM
Future with ING  –  Teacher  18/SET/2011, 4:24 PM
Future with ING(to teacher)  –  Brunno  18/SET/2011, 7:23 PM
Future with ING(to teacher)  –  Teacher  18/SET/2011, 7:30 PM
Future with ING(to teacher)  –  PPAULO  18/SET/2011, 9:18 PM
Future with ING (to Paulo)  –  Brunno  18/SET/2011, 10:01 PM
para o Brunno, Future with ING (to Paulo)  –  Teacher  18/SET/2011, 11:49 PM
 para o Brunno, Future with ING (to Paulo)  –  PPAULO  19/SET/2011, 12:12 AM

Contents of this forum are copy-free.