Fórum EMB de Discussões
[  EMB's Main Menu  |  Forum Index  |  Cadastro  |  Search  ]

ENGLISH
PORTUGUESE
 LINGUISTICS & CULTURE

Autor:  Teacher
E-mail:  não-disponível
Data:  22/AGO/2013 7:29 PM
Assunto:  Question about verbs

Mensagem:  Sid,

Just joking a little bit "I want to learn English without any effort, without grammar [study], without reading anything, etc." I consider myself very dumb because I see banners for 90 day courses online, where students are promised to learn how to speak fluently, and not only that, they are also promised to learn how to understand movies without subtitles, and here I am studying English for over 25 years and I still have big flaws in English.

Realmente, concordo com você porque quando o assunto é falar e se comunicar corretamente, entender e ser etendido, a gramática a fundo, em minha opinião, atrapalha e desmotiva o estudante iniciante e intermediário. Não somente a gramática mas os nomes das partes da linguagem, como pronome, adjetivo, substantivo, etc.

Acho que o importante é aprender modelos (estruturas) que podem ser reaproveitadas com facilidade. Não sei se você conhece o livro "Open Door to French", de Margarita Madrigal ( mesma autora de Madrigal's Magic Key to Spanish ), é um livro de modelos, ex.: "Es _____ el ______ ? " "Es paciente el doctor?". Acredito que o estudante iniciante, motivado, pode se beneficiar muito de um método assim, onde o vocabulário é ensinado e em seguida pode-se aplicar em frases, para depois entrar em algum curso. 

Envie uma resposta
Índice de mensagens

English Made in Brazil -- English, Portuguese, & contrastive linguistics
Question about verbs  –  Alexander  20/AGO/2013, 3:16 PM
Question about verbs  –  Sidney  20/AGO/2013, 5:55 PM
Question about verbs  –  Teacher  22/AGO/2013, 2:18 PM
Question about verbs  –  Sidney  22/AGO/2013, 2:54 PM
 Question about verbs  –  Teacher  22/AGO/2013, 7:29 PM
Question about verbs  –  Sidney  23/AGO/2013, 12:03 AM
Question about verbs  –  Jazz  23/AGO/2013, 6:52 PM
Hoping  –  Dale - USA  24/AGO/2013, 5:40 PM

Contents of this forum are copy-free.