Fórum EMB de Discussões
[  EMB's Main Menu  |  Forum Index  |  Cadastro  |  Search  ]

ENGLISH
PORTUGUESE
 LINGUISTICS & CULTURE

Autor:  PPAULO
E-mail:  não-disponível
Data:  04/DEZ/2009 3:50 PM
Assunto:  feel strongly about protecting

Mensagem: 

"We take the H1N1 health risks seriously and feel strongly about protecting our patients" e pensei em traduzir assim: " Nos levamos a serio os riscos da H1N1 e, de fato,  reconhecemos/reforcamos/ adotamos? a protecao dos nossos pacientes" Estou c/ duvida na expressao "feel strongly about".

http://www.pearsonlongman.com/ae/azar/grammar_ex/message_board/archive/articles/00330.html
In “I feel strongly,” strongly is an adverb modifying feel. This use of feel means “to be conscious of a specified kind or quality of physical, mental, or emotional state: felt warm and content; feels strongly about the election.”* A synonym of strongly here would be intensely.

http://www.thefreedictionary.com/strongly
11.
a. Persuasive, effective, and cogent: a strong argument.
b. Forceful and pointed; emphatic: a strong statement.

eu diria, é uma questão de ênfase e persuasão:

"...e agimos efetivamente (quer mais enfâse do que isso?)  para proteger nossos pacientes." ou  "estamos realmente comprometidos a proteger nossos pacientes..." 

Se você leva a sério, qual o seu grau de comprometimento? quando você   ''feel about something" você tem a urgência de fazer algo em relação á aquilo que você acredita que mudará algo...em outra direção ou na mesma direção mas feito diferente.

Na maioria das vezes, tenho visto esse ''feel strongly about smth..." como oposição à algo que não está funcionando ou não está certo...

Enfim, nada de "half-hearted actions" quando você está ''feeling strongly about something..."

PP.

Envie uma resposta
Índice de mensagens

English Made in Brazil -- English, Portuguese, & contrastive linguistics
feel strongly about protecting  –  NINA  04/DEZ/2009, 3:19 PM
feel strongly about protecting  –  dale-cr  04/DEZ/2009, 3:47 PM
 feel strongly about protecting  –  PPAULO  04/DEZ/2009, 3:50 PM
feel strongly about protecting  –  Fran  04/DEZ/2009, 5:00 PM
feel strongly about protecting  –  dale-cr  04/DEZ/2009, 11:17 PM

Contents of this forum are copy-free.
By S&K