Fórum EMB de Discussões
[  EMB's Main Menu  |  Forum Index  |  Cadastro  |  Search  ]

ENGLISH
PORTUGUESE
 LINGUISTICS & CULTURE

Autor:  Cleber
E-mail:  shakespy@hotmail.com
Data:  29/MAI/2004 5:20 AM
Assunto:  Poesia :) !!!

Mensagem:  Hi everyone, I got a big job for you all, I translated a poem by Oswaldo Montenegro called "Metade", but being a novice student of English, I don't know if I did it right. The text is long and I hope you can help me :)... Thanks in advance P.S. I'm marveled with the knowledge of the people of this forum! _________________________________________________________________ It start here !!! Portuguese version... Metade - Oswaldo Montenegro. Que a força do medo que tenho não me impeça de ver o que anseio. Que a morte de tudo em que acredito não me tape os ouvidos e a boca. Porque metade de mim é o que eu grito a outra metade é silêncio. Que a música que ouço ao longe seja linda ainda que tristeza. Que a mulher que amo seja pra sempre amada mesmo que distante. Porque metade de mim é partida, mas a outra metade é saudade. Que as palavras que falo não sejam ouvidas como prece e nem repetidas com fervor. Apenas respeitadas. Como a única coisa que resta a um homem inundado de sentimentos. Porque metade de mim é o que ouço a outra metade é o que calo. Que a minha vontade de ir embora se transforme na calma e paz que mereço. E que essa tensão que me corrói por dentro seja um dia recompensada. Porque metade de mim é o que penso, a outra metade um vulcão. Que o medo da solidão se afaste. E que o convívio comigo mesmo se torne ao menos suportável. Que o espelho reflita meu rosto num doce sorriso que me lembro ter dado na infância. Porque metade de mim é a lembrança do que fui a outra metade não sei. Que não seja preciso mais do que uma simples alegria pra me fazer aquietar o espírito. E que o teu silêncio me fale cada vez mais. Porque metade de mim é abrigo a outra metade é cansaço. Que a arte nos aponte uma resposta mesmo que ela mesma não saiba. E que ninguém a tente complicar, pois é preciso simplicidade pra fazê-la florescer. Porque metade de mim é platéia a outra metade é canção. Que a minha loucura seja perdoada porque metade de mim é AMOR e a outra metade também. __________________________________________________________________ English Version. Oswaldo Montenegro - Half. That the force of fear that I have don't thwart me of seeing what I desire. That the death of everything in what I believe doesn’t shut my ears and my mouth. Coz half of me is what I cry out and the other half is silence. That the song that I listen far away be beautiful even thought sorrow. That the woman that I love be always loved even thought distant. Coz half of me is the departure, but the other is the miss. That the words that I say not be listened as a prayer and nor repeated with fervor. Just respected. As the only thing that still remains in a man flooded with feelings. Coz half of me is what I hear and the other half is what I silence. That my desire of going away transforms itself in the calm and peace that I deserve. And that this tension that corrodes me inside be one day recompensed. Coz half of me is what I think, and the other half is a volcano. That the fear of loneliness keeps off. And that the living with me becomes at least bearable. That the mirror reflects my face in a nice smile that I remember to given in my childhood. Coz half of me is the memory of what I was and the other half I don't know. That does not be necessary more than a simple happiness to make my spirit calm. And that your silence says more and more. Coz half of me is the shelter and the other half is the weariness. That the art show us an answer even if it doesn't know the answer. And that nobody tries to complicate it, coz it's necessary simplicity to make it bloom. Coz half of me is the crowd and the other half is the chanson. That my foolishness be forgiven coz half of me is love and the other half too. __________________________________________________________________ Help me Please :)

Envie uma resposta
Índice de mensagens

English Made in Brazil -- English, Portuguese, & contrastive linguistics
 Poesia :) !!!  –  Cleber  29/MAI/2004, 5:20 AM
Re: Poesia :) !!!  –  Carlos  29/MAI/2004, 1:52 PM
Poesia :) !!!  –  Rodrigo Damasio  24/MAR/2008, 7:42 PM

Contents of this forum are copy-free.
By S&K