Fórum EMB de Discussões
[  EMB's Main Menu  |  Forum Index  |  Cadastro  |  Search  ]

ENGLISH
PORTUGUESE
 LINGUISTICS & CULTURE

Autor:  The real Alexandre
E-mail:  não-disponível
Data:  25/JUN/2007 3:42 AM
Assunto:  Accent reduction

Mensagem: 

Fiz um pesquisa sobre programas que reduzem os acento. Abaixo esta algo que encontrei e que me parece util.

Nao posso me furtar de dizer que umas das dicas apresentadas aqui no forum, pelo Dale alias, onde se ensina varias pronunciacoes erradas e depois a correta tem me ajudado bastante.

Para concluir quero dizer que concordo com o artigo abaixo a respeito de que nunca um acento de alguem que apos um certa idade sera eliminado completamente. Como ao meu ver o objetivo final quando de qualquer idioma e a comunicacao entao acredito que se conseguea te comunicar isso e o fundamental.

Em relacao a acentos na minha opiniao eles nao sao positivos ou negativos na medida do comportamento do falante. Ou seja se tens vergonha de teu acento as pessoas irao perceber, o contrario tbm confere.

Ou seja se as pessoas conseguem te entender elas nada tem a reclamar de teu acento na minha opiniao pois compriste o requisito fundamental, o requisito de comunicar. Depois se desejas podes ate aperfeicoar o acento e escolher o acento que julgas o melhor. Isso entretanto na minha opiniao e uma decisao pessoal e em relacao ao aprendizado de um idioma onde a comunicacao e o fundamental vem a ser secundario ( desculpem alias pela falta de  acentos nesse texto, limitacao do computador que estou usando no momento, + se vc entendeu...)

Anyway Fonte/Source  http://www.esl-lab.com/tips/pronunciation.htm
--------------------------------------------------------------------------------

[ Language Learning Tips ]

Accent Reduction: Improving Your Pronunciation Skills

Think about these questions before you start listening and then find the answers in the recording:

What should be the main goal of any pronunciation class or course?
What are the kinds of activities that will help you improve your pronunciation?

Many ESL learners are concerned about eliminating their accents, but before you run out and spend hundreds of dollars on the latest pronunciation course, let me give you some things to think about.

First, the main goal of any pronunciation course should be to focus on accent reduction, not accent elimination, which is virtually impossible. Rather, students should work on reducing areas of their pronunciation that affect comprehensibility, that is, areas of their accents that make it difficult for native speakers to understand them.

Second, with this goal in mind, students need to be able to identify which specific areas of pronunciation give them the most trouble. Of course, there are universal areas of pronunciation that affect specific language groups, and reading up on these commonalities will help you. Furthermore, if you take a class on pronunciation, the teacher probably will ask you to record a speech sample which can be analyzed to check which specific areas you need to work on, for example, vowel and consonant sounds, word and sentence stress, and word reductions, and linking, and intonation.

Envie uma resposta
Índice de mensagens

English Made in Brazil -- English, Portuguese, & contrastive linguistics
Accent reduction  –  Dale/CR  25/JUN/2007, 12:20 AM
 Accent reduction  –  The real Alexandre  25/JUN/2007, 3:42 AM
Accent reduction  –  Tiago T.  25/JUN/2007, 11:33 AM
Accent reduction  –  José Roberto  25/JUN/2007, 1:16 PM
Accent reduction  –  Tiago T.  25/JUN/2007, 1:38 PM
Accent reduction  –  Dale/CR  25/JUN/2007, 1:29 PM
Accent reduction  –  Márcio Farias  25/JUN/2007, 9:51 AM
Accent reduction  –  Dale/CR  25/JUN/2007, 1:52 PM
Accent reduction  –  Paulo S  26/JUN/2007, 12:05 AM