Fórum EMB de Discussões
[  EMB's Main Menu  |  Forum Index  |  Cadastro  |  Search  ]
   
ENGLISH
PORTUGUESE
 LINGUISTICS & CULTURE


Autor:  Camila
E-mail:  não-disponível
Data:  29/AGO/2007 9:19 PM
Assunto:  Revisão
 
Mensagem:  Sera que alguém poderia fazer uma revisão desta versão para mim . O original segue abaixo para conferir.

ALTERNATIVE TOYS AND ITS ARTISTIC CONSTRUCTION


The present  study brings to the surface reflections and observations about the alternative toys and their artistic construction in  school environment . Conscious  of  the Education by  Art seeks the formation of a complete human being .  First, we  emphasize the historical facts of the constitution and the advent of the toys, as well as the relevance of its  utilization in the maturing and development of the infant. We approach  the formation of the environmental conscience, emphasizing  the education as an  essential element for promotion of the sustainable development.  We explicit  a proposal of work which could  be able to be used  as a tool to the educators in creation of  toys in their  classes, respecting the being in his/her  moral, intellectual and esthetics dimensions.  Utilizing  the methodological proposal of planning that support s the construction of knowledge of LIBÂNEO (1985) and also presents Lygia Clark’s production and biography ,whose artistic output discusses the interaction of the public with the art, and the utilized material . At last, we mention  the work with scrap metal in what concerns the development of the creativity, the imagination and  the esthetic sense, as well as rescuing  the importance of the personal toy and the environmental conservation by the child, utilizing it as raw material for an alternative material resources, in a workable proposals, bearing in mind   the wide-range school contexts.  We  propose that learners and teaching staff  have the opportunity to  know and identify the authors, the  artists, the work of art  , increasing their  domains in Art, and sharpen more and more their  visual perception considering that observe is to look, to research, to detail, to be aware of the visual particularities, relating them among themselves in  different ways.



O presente estudo traz à tona reflexões e apontamentos acerca dos brinquedos alternativos e a sua construção artística em âmbito escolar, cientes de que a Educação pela Arte busca a construção de um ser humano completo. Primeiramente, destacam-se  os dados históricos da constituição e aparecimento dos brinquedos, e a relevância de sua utilização no amadurecimento e desenvolvimento da criança. Aborda-se a formação da consciência ambiental, ressaltando a educação como elemento essencial para promoção do desenvolvimento sustentável. Busca-se explicitar um plano de trabalho que poderá servir de instrumento aos educadores no ato de produzir brinquedos em sua classe escolar, valorizando o ser em suas dimensões intelectuais, morais e estéticas. Utilizando-se da proposta metodológica de planejamento que favorece a construção do conhecimento de LIBÂNEO (1985) e apresenta também a obra e a biografia de Lygia Clark, cuja produção artística discute a interação do público com a arte, e o material utilizado. Em última instância faz-se referência ao trabalho com sucata no que diz respeito ao desenvolvimento da criatividade, da imaginação e do senso estético, além de resgate a importância do próprio brinquedo e da conservação ambiental, por parte da criança, utilizando como matéria-prima recursos materiais alternativos, em propostas viáveis de aplicabilidade nos mais distintos contextos escolares. Propõe-se que discentes e docentes, tenham a oportunidade de conhecer e identificar, autores, artistas, obras de arte, ampliando seus domínios em Arte, e agucem cada vez mais a percepção visual considerando que observar é olhar, pesquisar, detalhar, estar atento às particularidades visuais, relacionando-as entre si, de diferentes maneiras.


 





Envie uma resposta
Índice de mensagens


 English Made in Brazil -- English, Portuguese, & contrastive linguistics
 Revisão  –  Camila  29/AGO/2007, 9:19 PM
Revisão  –  PPAULO  29/AGO/2007, 9:45 PM

Contents of this forum are copy-free.
By S&K