Fórum EMB de Discussões
[  EMB's Main Menu  |  Forum Index  |  Cadastro  |  Search  ]

ENGLISH
PORTUGUESE
 LINGUISTICS & CULTURE

Autor:  Márcio Farias
E-mail:  marcio_osorio@oi.com.br
Data:  30/NOV/2007 12:33 AM
Assunto:  Isso poderia ser um motivo para não gostar dele

Mensagem:  <<"He remind me my boss, it could be a reason for I don’t like him, but it won’t’" está aceitavel?>>

Marceu, how about "He reminded me of my boss, it being a reason I don't like him..."?.

De outra forma você pode "enriquecer" o relato com detalhes ainda que irrelevantes ou desnecessários: "The way that guy raised his voice and his fists at that young man clearly reminded me of my boss' uncanny way" ou algo assim:

"The way that guy (mis)handled that young man pretty much resembled the way my (former) boss would (mis)handle us back at the office bla-bla-bla. At one point he'd rake our sorry butts over the coals for what lilttle mistake we made, for what little fault he found bla-bla-bla"

As palavras assomam a uma janela de mil e uma possibilidades; a criatividade se derrama em baldes cada qual mais colorido num mar de pincéis de tamanhos variados.

Envie uma resposta
Índice de mensagens

English Made in Brazil -- English, Portuguese, & contrastive linguistics
Isso poderia ser um motivo para não gostar dele  –  Marceu  29/NOV/2007, 7:58 PM
Isso poderia ser um motivo para não gostar dele  –  Marceu  29/NOV/2007, 8:03 PM
 Isso poderia ser um motivo para não gostar dele  –  Márcio Farias  30/NOV/2007, 12:33 AM
Isso poderia ser um motivo para não gostar dele  –  Dale/CR  30/NOV/2007, 4:23 AM

Contents of this forum are copy-free.
By S&K