Fórum EMB de Discussões
[  EMB's Main Menu  |  Forum Index  |  Cadastro  |  Search  ]

ENGLISH
PORTUGUESE
 LINGUISTICS & CULTURE

Autor:  Tom
E-mail:  não-disponível
Data:  14/FEV/2004 7:41 PM
Assunto:  Re: p/ Carmen, Dilma e Tom sobre foto

Mensagem:  Dilma,
Eu realmente gosta da praia. Aqui temos agua tão limpa que dá p’ra ver os peixes, carangejos e mantas. Vou comprar uma maquina fotografica para usar em baixo da agua.
Daqui uns 10 minutos por carro temos uma ilha que só tem areia branca. A entrada de qualquer caminhão de construção com terra vermelha ou preta está totalmente proibida e as multas são bem altas como um meio de proteger o ambiente. Ao sul da ilha tem o gulfo de mexico e ao norte um canal que liga o gulfo com uma via de canais e rios usados por barcos que prefiram não entrar no gulfo. As vezes a temperatura da agua é mais alto do ar. Estamos aqui oito meses agora e eu nunca vi mais do que 200 pessoas na praia. Bem diferente do Posto Dois em Copa num Domingo de sol.
Eu morei quase dois anos em Copa numa rua que poucos conheçem…a Rua General Barbosa Lima. O nosso predio ficou em cima dum morro e eu podia chegar na praia em cinco minutos. Lamento dizer que eu ia de manha e peguei uma caronha ao centro sem pisar na praia......mas a minha esposa desfrutou da praia quase todos os dias de tempo bom.
Eu lembro das praias de Ipanema e Leblom antes de existir aquele tubo de esgôto jogando sujeira na agua, da praia de Jacarepagua quando pertencia ao exercito e ainda não tinha nenhum predio nela, da Copa antes de trazer areia da bahia para alargar a praia.....tantas memorias boas. Quando eu morei no Jardim Botanico fomos a praia de bonde (ou lotação).
Eu lembro duma epoca de ter agua limpa na bahia tambem.....nadamos nas aguas em volta da ilha de de Paqueta.

I really like the beach in Boa Viagem, Recife. It’s fun even when it’s raining. Some of the best beaches I have visited are: Playa de Pals, Girona, Spain; Bizerte, Tunisia; Sousse, Tunisia; Hammamet, Tunisia; Waikiki, Hawaii and Nice, France (even though the sand is mostly rocks). I never really liked to swim in the waters off of Rio de Janeiro. It’s just too rough. Give me some nice, clear and smooth Caribbean or Pacific waters with no undertow.

What’s nice about the beach here is there are no jet skis charging about making noise and pollution. It’s illegal to bring or use a “personal watercraft” to many of the beaches here. It’s just plain common sense to not have anything that makes noise and could hurt someone near swimmers. People with boats, both sail and power, cruise up and down the beach but they have to stay a certain distance from the shore. Parasailers using a kind of surfboard, surfers and canoes or kayaks are allowed. It’s even okay to fish from the shore if you have a license. We are allowed to catch up to five crabs a day but never the ones that are going to lay eggs. I catch crabs with a small net I have on the end of a pole (it’s about one meter long). I usually let them go after doing “show and tell” with school age kids from up north (that means tourists).

Last summer, more than once, we were in the water when schools of small fish went by. I can remember a long column of fish, maybe a half a meter wide, was swimming from west to east and just moving along.....for fifteen minutes or so....thousands of small fish, maybe a million of them.....all small like little sardines....just following their leader....and they wove around the people standing in the water....it was amazing. When I stepped inside the flow of fish they just moved around me and kept going. It happened a few times in August. This year I’ll have a camera in the water with me!!

Anyhow, that’s enough about beaches for today. Winter is almost over here and we are looking forward to going to the beach soon. We can go walk the beach now but the water is a tad too cold for swimming.

Learn any new words today? Tom

Envie uma resposta
Índice de mensagens

English Made in Brazil -- English, Portuguese, & contrastive linguistics
p/ Carmen, Dilma e Tom sobre foto  –  Joao Barros  13/FEV/2004, 7:11 PM
Re: p/ Carmen, Dilma e Tom sobre foto  –  Tom  13/FEV/2004, 7:27 PM
Re: p/ Carmen, Dilma e Tom sobre foto  –  carmen  14/FEV/2004, 7:39 PM
Re: p/ Carmen, Dilma e Tom sobre foto  –  Tom  14/FEV/2004, 7:51 PM
Re: p/ Carmen, Dilma e Tom sobre foto  –  João Barros  14/FEV/2004, 11:15 PM
Re: p/ Carmen, Dilma e Tom sobre foto  –  DILMA  14/FEV/2004, 6:32 PM
 Re: p/ Carmen, Dilma e Tom sobre foto  –  Tom  14/FEV/2004, 7:41 PM
Re: p/ Carmen  –  Johannes  15/FEV/2004, 8:05 AM